OT (Osztatlan tanárképzés)
OT (Osztatlan tanárképzés)
Mintatantervek, tanegységlisták
Alapvizsga / Reválida
Letöltés | Létrehozva | Méret | |
---|---|---|---|
Letöltés | Létrehozva | Méret | |
Reválida: descripción | 2020.10.22. | 207.24 KB | |
Reválida: modelo | 2020.10.22. | 99.5 KB | |
Reválida: artículos obligatorios | 2020.10.22. | 12.09 KB | |
Reválida: audio 1 | 2020.10.22. | 6.6 MB | |
Reválida: audio 2 | 2020.10.22. | 6.5 MB | |
Alapvizsga: cikkek | 2023.10.16. | 340.39 KB |
Nyelvi szigorlat
A Nyelvi szigorlat felépítése a következő (minden komponens teljesítési minimuma 60%; mintateszt feltöltött fájlban):
Írásbeli:
- C1-es szintű nyelvtani teszt, nyelvtanári megközelítés (50 perc, 50 pont)
- DELE C1 típusú olvasott szövegértés + Íráskészség (1 didaktikai egység kritikája és javítási javaslatok / szöveg szakmódszertani kiaknázása) (70 perc, 100 pont)
- DELE C1 típusú hallott szöveg értése (30 perc, 50 pont)
Szóbeli:
12 cikk ismerete (szóbeli felelet, 10 perc, 50 pont).
Cikkek:
- Criar a un niño bilingüe: ventajas e inconvenientes para su cerebro
- Me emociono, luego aprendo
- Guía de los primeros días: principales problemas desde Infantil hasta la Universidad
- El secreto del éxito de los sietepaíses con los mejores sistemaseducativos
- España asienta una salida de la crisis que no logra frenar los desequilibrios
- ¿Qué ofrecen los negocios de economía colaborativa?
- ¿Cómo puedes contribuir con tus ahorros a la economía del bien común?
- Como sardinas en lata en las Américas
- Sorpresivo hallazgo arqueológico en Belgrano
- La licencia de obras de la Sagrada Familia, en punto muerto
- La mayoría de los edificios históricos de México resiste el terremoto
- Arte por todas partes
Cím | Létrehozva | Méret | |
---|---|---|---|
Cím | Létrehozva | Méret | |
Mintateszt: olvasott szöveg értése | 2020.10.22. | 17.85 KB | |
Mintatesz: nyelvtan | 2020.10.22. | 22.8 KB | |
Mintateszt: hallott szöveg értése | 2020.10.22. | 15.67 KB | |
Mintateszt: hanganyag | 2020.10.22. | 1.28 MB | |
12 cikk | 2023.10.16. | 1.1 MB |
Modulzáró
A modulzáró vizsga szóbeli tételei
Cím | Létrehozva | |
---|---|---|
Cím | Létrehozva | |
Spanyol modulzáró szóbeli vizsgatételek | 2021.09.21. |
Szaktárgyi kritériumvizsga (2022-től)
Szakdolgozat
A szakdolgozat témája lehet valamelyik szakhoz kötődően szakmódszertani, pedagógiai, pszichológiai vagy a diszciplináris (irodalom, kultúra nyelvészet tematikájú) kutatás. Diszciplináris témájú szakdolgozat esetén a dolgozat kiegészül egy olyan elemmel, amely bemutatja annak kapcsolódását a tanári tevékenységhez. Az alábbiakban megadunk néhány lehetséges szakmódszertani témát, tájékoztató jelleggel. Ezeken kívül a hallgató hozhat itt nem szereplő, saját témát is, amennyiben talál hozzá témavezetőt.
Cím | Létrehozva | Méret | |
---|---|---|---|
Cím | Létrehozva | Méret | |
Szakdolgozati témajavaslatok | 2020.10.22. | 44.5 KB | |
Igazolólap: szakdolgozati konzultációk | 2020.10.22. | 61.37 KB |
Pasaporte
Cím | Létrehozva | Módosítva | Méret | |
---|---|---|---|---|
Cím | Létrehozva | Módosítva | Méret | |
Pasaporte | 2020.10.22. | 2020.10.23. | 58.13 KB |
Spanyol nyelvtanári mesterszak képesítő vizsga
Cím | Fájlnév | Létrehozva | Módosítva | Méret | |
---|---|---|---|---|---|
Cím | Fájlnév | Létrehozva | Módosítva | Méret | |
Spanyol nyelvtanári mesterszak képesítő vizsga | 20200127214932_spanyol_mesterszak_te__769_tele.pdf | 2020.10.22. | 2020.10.22. | 177.86 KB |
Hallgatói vélemények
Reflexió
Ez a munka nagyon különleges, hogy bekerült a portfóliómba, ugyanis nem szakmódszertani órára készült, hanem egy irodalmi órára spanyolból, ahol a tanárszakos hallgatóknak nem elemzést kellett írniuk, hanem egy adott irodalmi vagy kulturális témával kapcsolatban készíteni egy saját tananyagot. Mindez az egyetem kilencedik félévében történt, tehát közvetlen az egyéni összefüggő gyakorlatom előtt.
Azért tartom fontosnak ezt a munkát, mert egy nagyon nagy változást indított el a képzéssel kapcsolatos felfogásomban. Én voltam ugyanis az a hallgató, aki egész életében azt vallotta, hogy a diszciplináris tudás teljesen felesleges ilyen mély szinten, miért nincsen több pedagógiai vagy pszichológiai, illetve szakmódszertani óra a képzés tervében. Nagy nehézséget jelentett így számomra az, hogy meglássam, hogyan tudom a szerintem túlságosan mély diszciplináris tartalmakat beilleszteni a tanítási folyamatomba. Ez a feladat segített abban, hogy akár egy mexikói festőnő életéről is lehet tananyagot készíteni, ami a tanulók szintjéhez alkalmazkodik, és egyéb készségeiket (pl. olvasott szöveg értése, nyelvtani szerkezet gyakorlása) is fejleszti.
Az előbb kifejtett felfogás akkor változott meg bennem teljesen, amikor ezt a tananyagot felhasználtam az összefüggő gyakorlatom alatt a spanyol csoportomban, akik inkább kulturális beállítottságúak, tehát minden diszciplináris tudásra szükségem volt ahhoz, hogy számukra izgalmas órákat tudjak tervezni. Ekkor értettem meg, tanárként mennyire fontos, hogy igazán jók legyünk szaktudományi szinten is a tantárgyainkban. Nagyon sokat segített, hogy egy kész tananyaghoz tudtam nyúlni, amiben voltak szókincsbővítő feladatok, nyelvtani gyakorlás és még kisebb projektfeladatok is. Így ez a munka a tanulásszervezésben is segített, végig kellett ugyanis gondolnom a készítésekor, milyen logikai gondolatmenetet követek a feladatok sorbarendezésekor, illetve milyen időegységre tervezem meg a tananyagot. Természetesen lenne még csiszolnivaló a feladatok mélységét illetően, mindennek ellenére szeretem ezt a munkát, mert nagyon komoly szempontváltáshoz segített hozzá. Továbbá felhívta a figyelmemet arra is, hogy a későbbi szakmai fejlődés melletti elköteleződés nem merülhet ki abban, hogy a módszertani ötlettáramat bővítem, hanem tudatosan kell ügyelnem a szaktudományi fejlődésre is, ami nyelvtanárként szintén elengedhetetlen.
2019. december 11.
Hegedüs Renáta