OT (Osztatlan tanárképzés)

OT (Osztatlan tanárképzés)

Kit vár a szak?

Azokat, akiket érdekel a spanyol nyelv és kultúra, és szívesen osztanák meg ezt másokkal tanárként. Akik szívesen olvasnák eredetiben mondjuk, García Márquezt és szeretnének tudatos nyelvhasználókká válni.

A magas szintű nyelvtudás mellett megismerheted a hispán országok kulturális hagyományait és különbözőségeit (történelmét, irodalmát, filmművészetét, táncait, képzőművészetét, építészetét stb.), nyelvi sokszínűségét, a kasztíliaitól az argentin nyelvváltozatokon keresztül egészen a mexikói és a kubai sajátosságokig.

Gyakorlatorientált tanítás, változatos módszertani eszköztár, interaktív órák, nyugodt, támogató légkör, anyanyelvű oktatók, rendszeres egyéni konzultációk, személyre szabott figyelem, ösztöndíjlehetőségek spanyolországi és latin-amerikai partneregyetemeken, valamint alapos nyelvi és kulturális felkészítés vár rád. Spanyol anyanyelvű diákokkal tanulhatsz együtt, akik életre szóló barátaiddá is válhatnak. Hazai és külföldi elismert szakemberek, írók, művészek rendszeresen tartanak szakmai műhelyeket, előadásokat. Törekszünk arra, hogy mindenki megtalálja az érdeklődésének leginkább megfelelő tanulási formát.

A képzés külön figyelmet fordít a kritikus gondolkodás, a gördülékeny, interkulturális fókuszú kommunikáció, valamint a vitakészség fejlesztésére.

A spanyol nyelvet közel 600 millióan beszélik, és 21 ország hivatalos nyelve. A spanyol nyelv iránti kereslet folyamatosan növekszik a globális gazdaságban és oktatásban. Nem csoda, hogy a spanyol nyelvtanárok világszerte nagyon keresettek! Csatlakozz hozzánk, és építsd a jövődet velünk!

 

A tanárképzésről: https://www.btk.elte.hu/tanarkepzes

Mintatantervek, tanegységlisták

Alapvizsga / Reválida

Letöltés Létrehozva Méret
Letöltés Létrehozva Méret
Reválida: descripción 2020.10.22. 207.24 KB
Reválida: modelo 2020.10.22. 99.5 KB
Reválida: artículos obligatorios 2020.10.22. 12.09 KB
Reválida: audio 1 2020.10.22. 6.6 MB
Reválida: audio 2 2020.10.22. 6.5 MB
Alapvizsga: cikkek 2023.10.16. 340.39 KB

Nyelvi szigorlat

Nyelvi szigorlat felépítése a következő (minden komponens teljesítési minimuma 60%; mintateszt feltöltött fájlban):

Írásbeli:

- C1-es szintű nyelvtani teszt, nyelvtanári megközelítés (50 perc, 50 pont)

- DELE C1 típusú olvasott szövegértés + Íráskészség (1 didaktikai egység kritikája és javítási javaslatok / szöveg szakmódszertani kiaknázása) (70 perc, 100 pont)

- DELE C1 típusú hallott szöveg értése (30 perc, 50 pont)

 

Szóbeli:

12 cikk ismerete (szóbeli felelet, 10 perc, 50 pont).

Cikkek:

  • Criar a un niño bilingüe: ventajas e inconvenientes para su cerebro
  • Me emociono, luego aprendo
  • Guía de los primeros días: principales problemas desde Infantil hasta la Universidad
  • El secreto del éxito de los sietepaíses con los mejores sistemaseducativos
  • España asienta una salida de la crisis que no logra frenar los desequilibrios
  • ¿Qué ofrecen los negocios de economía colaborativa?
  • ¿Cómo puedes contribuir con tus ahorros a la economía del bien común?
  • Como sardinas en lata en las Américas
  • Sorpresivo hallazgo arqueológico en Belgrano
  • La licencia de obras de la Sagrada Familia, en punto muerto
  • La mayoría de los edificios históricos de México resiste el terremoto
  • Arte por todas partes

Cím Létrehozva Méret
Cím Létrehozva Méret
Mintateszt: olvasott szöveg értése 2020.10.22. 17.85 KB
Mintatesz: nyelvtan 2020.10.22. 22.8 KB
Mintateszt: hallott szöveg értése 2020.10.22. 15.67 KB
Mintateszt: hanganyag 2020.10.22. 1.28 MB
12 cikk 2023.10.16. 1.1 MB


Modulzáró

A modulzáró vizsga szóbeli tételei

Cím Létrehozva
Cím Létrehozva
Spanyol modulzáró szóbeli vizsgatételek 2021.09.21.


Szaktárgyi kritériumvizsga (2022-től)

Szakdolgozat

A szakdolgozat témája lehet valamelyik szakhoz kötődően szakmódszertani, pedagógiai, pszichológiai vagy a diszciplináris (irodalom, kultúra nyelvészet tematikájú) kutatás. Diszciplináris témájú szakdolgozat esetén a dolgozat kiegészül egy olyan elemmel, amely bemutatja annak kapcsolódását a tanári tevékenységhez. Az alábbiakban megadunk néhány lehetséges szakmódszertani témát, tájékoztató jelleggel. Ezeken kívül a hallgató hozhat itt nem szereplő, saját témát is, amennyiben talál hozzá témavezetőt.

Cím Létrehozva Méret
Cím Létrehozva Méret
Szakdolgozati témajavaslatok 2020.10.22. 44.5 KB
Igazolólap: szakdolgozati konzultációk 2020.10.22. 61.37 KB


Pasaporte

Cím Létrehozva Módosítva Méret
Cím Létrehozva Módosítva Méret
Pasaporte 2020.10.22. 2020.10.23. 58.13 KB

Spanyol nyelvtanári mesterszak képesítő vizsga

Cím Fájlnév Létrehozva Módosítva Méret
Cím Fájlnév Létrehozva Módosítva Méret
Spanyol nyelvtanári mesterszak képesítő vizsga 20200127214932_spanyol_mesterszak_te__769_tele.pdf 2020.10.22. 2020.10.22. 177.86 KB

Hallgatói vélemények

Reflexió

Ez a munka nagyon különleges, hogy bekerült a portfóliómba, ugyanis nem szakmódszertani órára készült, hanem egy irodalmi órára spanyolból, ahol a tanárszakos hallgatóknak nem elemzést kellett írniuk, hanem egy adott irodalmi vagy kulturális témával kapcsolatban készíteni egy saját tananyagot. Mindez az egyetem kilencedik félévében történt, tehát közvetlen az egyéni összefüggő gyakorlatom előtt.

Azért tartom fontosnak ezt a munkát, mert egy nagyon nagy változást indított el a képzéssel kapcsolatos felfogásomban. Én voltam ugyanis az a hallgató, aki egész életében azt vallotta, hogy a diszciplináris tudás teljesen felesleges ilyen mély szinten, miért nincsen több pedagógiai vagy pszichológiai, illetve szakmódszertani óra a képzés tervében. Nagy nehézséget jelentett így számomra az, hogy meglássam, hogyan tudom a szerintem túlságosan mély diszciplináris tartalmakat beilleszteni a tanítási folyamatomba. Ez a feladat segített abban, hogy akár egy mexikói festőnő életéről is lehet tananyagot készíteni, ami a tanulók szintjéhez alkalmazkodik, és egyéb készségeiket (pl. olvasott szöveg értése, nyelvtani szerkezet gyakorlása) is fejleszti.

Az előbb kifejtett felfogás akkor változott meg bennem teljesen, amikor ezt a tananyagot felhasználtam az összefüggő gyakorlatom alatt a spanyol csoportomban, akik inkább kulturális beállítottságúak, tehát minden diszciplináris tudásra szükségem volt ahhoz, hogy számukra izgalmas órákat tudjak tervezni. Ekkor értettem meg, tanárként mennyire fontos, hogy igazán jók legyünk szaktudományi szinten is a tantárgyainkban. Nagyon sokat segített, hogy egy kész tananyaghoz tudtam nyúlni, amiben voltak szókincsbővítő feladatok, nyelvtani gyakorlás és még kisebb projektfeladatok is. Így ez a munka a tanulásszervezésben is segített, végig kellett ugyanis gondolnom a készítésekor, milyen logikai gondolatmenetet követek a feladatok sorbarendezésekor, illetve milyen időegységre tervezem meg a tananyagot. Természetesen lenne még csiszolnivaló a feladatok mélységét illetően, mindennek ellenére szeretem ezt a munkát, mert nagyon komoly szempontváltáshoz segített hozzá. Továbbá felhívta a figyelmemet arra is, hogy a későbbi szakmai fejlődés melletti elköteleződés nem merülhet ki abban, hogy a módszertani ötlettáramat bővítem, hanem tudatosan kell ügyelnem a szaktudományi fejlődésre is, ami nyelvtanárként szintén elengedhetetlen.

2019. december 11.

Hegedüs Renáta